Nowe auta do wypożyczalni samochodów


15 grudnia 2016, 14:39

Wypożyczalnia samochodów: wpływ na czterech kółkach



Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek już się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają Wypożyczalnia aut Olsztyn .



Wypożyczalnia samochodów toż w swym świecie ciągle biznes mało atrakcyjny. Wśród rodaków pokutuje mit, że na wypożyczenie auta pozostawać tylko najbogatszych, a żeby uruchomić taką działalność, pomocne są duże nakłady, które potrafią się zupełnie nie zwrócić. Tymczasem Polska to sektor z pełnym potencjałem.



Prowadzenie wypożyczalni samochodów zaczęło się opłacać, gdy Nasza przystąpiła do Grup Europejskiej, a granice zostały otwarte. Dzięki temu nasz świat zaczęło odwiedzać coraz więcej turystów, i zatem dokładnie oni są drinku z powodów napędowych tego sklepu.

– Konkurencja na rodzimym targu istnieje faktycznie duża. Przebywa na nim niemało dużych międzynarodowych firm, m.in. Avis Rent a Car, Herz czy Europcar, jednakże nie brakuje oraz mniejszych wypożyczalni o zasięgu lokalnym – mówi Katarzyna Dobrzyńska, dyrektor ds. marketingu i PR w firmie Avis. – Wystarczy jednak spojrzeć chociażby na rzecz w Niemczech by stwierdzić, iż na bliskim rynku można także wiele zdziałać. Na 80 mln ludzi Avis Niemcy posiada flotę ponad 15 tys. samochodów. W Polsce, przy ok. 40 mln ludzi, Avis dysponuje flotą 1,5 tys. samochodów zaś jest wtedy najliczniejsza w Polsce flota w wynajmie średnioterminowym, czyli od 1 do 12 miesięcy.



Auto dla gościa



Uruchomienie wypożyczalni samochodów rozpoczęło się dawać w czasie przystąpienia Polski do Grup Europejskiej oraz otwarcia granic dla ludzi innych krajów Wspólnoty. Dzięki temu znany świat zaczęło odwiedzać jeszcze więcej turystów, natomiast zatem oczywiście turystyka stanowi jakimś z względów napędowych tego sklepu. Pozytywny pomysł na część posiadało jeszcze wpisanie do Nasz tanich linii lotniczych.



Drugim filarem, na którym swoją rolę opierają wypożyczalnie samochodów, są klienci biznesowi. Firmy wypożyczają pojazdy dla własnych mieszka, a i dla pracowników, którzy prowadzą handle w przyszłym mieście. Koszty wynajęcia auta są mniejsze niż np. koszty pracowniczych taksówek. Oprócz wynajmu krótkoterminowego, popularny wśród spółek jest również tzw. wynajem średniookresowy, który stoi kilka miesięcy Wypożyczalnia aut Olsztyn . Korzystają z niego firmy, które w małym okresie muszą dokonać flotę samochodów przeznaczoną do obsługi konkretnego projektu w ustalonym czasie. Dzięki temuż nie muszą ponosić wielkich kosztów zakupu nowych pojazdów i nie muszą płacić ich, kiedy projekt zostanie już zrealizowany.



Ale najistotniejsi są tzw. klienci assistance, lub firmy ubezpieczeniowe, które wynajmują auta jako pojazdy zastępcze dla swoich podopiecznych.

– O ile w sukcesie klientów turystycznych popyt stanowi w dużej dawce sezonowy, zatem na zbytu aut zastępczych (assistance), pomimo nieznacznych wahań, prowadzący wypożyczalnię może polegać na w liczbę stabilny poziom zleceń – mówi Łukasz Mozolewski, specjalista ds. sieci wynajmu krótkoterminowego Global Rent a Car. – Jednak współpracę z operatorami assistance łatwiej jest nawiązać mocnym plus dobrym wypożyczalniom. Dlatego warto rozważyć dołączenie do sieci franczyzowej, bo to przynosi nie tylko wstęp do floty pojazdów, a przede wszystkim stały napływ zleceń typu assistance.



Samochód z lotniska



Wypożyczalnie samochodów najczęściej funkcjonują w strefach lotnisk czy dworców kolejowych, ale na wypożyczy samochodów można korzystać nawet w miastach będących tanio niż 100 tys. mieszkańców, bo konkurencja w takich stanowiskach jest więcej słabsza. Poza obecnym w krótszych miastach łatwiej znaleźć mieszkanie na parking, który powinien znajdować się w normalnym sąsiedztwie biura.



– Parking powinien stanowić ograniczony i kontrolowany. Warto i rozpocząć zgodność z myjnią, bo standardem jest, by przed każdym wydaniem pojazd został umyty – tłumaczy Łukasz Mozolewski.



Ilość i stan zróżnicowania floty podyktowane są przede każdym popytem na dane pojazdy, oraz ten zależy od specyfiki polskiego rynku. Kompletując flotę trzeba i wziąć pod uwagę grupę docelową, do której skierowane będą bliskie usługi. Klienci instytucjonalni oraz turyści poszukują samochodów mocniejszych i znacznie reprezentacyjnych, takich jak np. Ford Mondeo, czy Toyota Avensis. Wśród użytkowników swoich największą sławą cieszą się auta z klasy ekonomicznej – Toyota Yaris i Opel Corsa.



– Rozpoczynając działalność warto wyposażyć się najpierw w jeden, dwa samochody z wszelkiego popularnego segmentu, a flotę rozbudowywać dopiero w momencie, kiedy poznamy rynek i dowiemy się, na jakie auta w bliskim terenie istnieje najpełniejsze zapotrzebowanie – wyjaśnia Łukasz Mozolewski. – W atrakcyjniejszej spraw są osoby prowadzące franczyzowe wypożyczalnie samochodów, bo mogą korzystać z teorii oraz poczucia franczyzodawcy, są także ułatwiony dostęp do floty pojazdów. Dzięki temu zamiast denerwować się o finansowanie kolejnych zakupów, franczyzobiorca może skupić się na pozyskiwaniu klientów.



Kosztowny interes



Największym problemem, z którym muszą zmierzyć się przyszli właściciele wypożyczalni samochodów, są koszty stworzenia, a później utrzymania floty. Pojazdy można nabyć na kredyt, nabyć w leasing, lub wziąć z propozycji wynajmu długoterminowego. Choć koszty kredytowania lub leasingu sprzedają się mniejsze z wynajmu długoterminowego, to zawsze potrzeba do nich doliczyć również wydatki na serwisowanie, przeglądy, zmiany i trzymanie ogumienia. Tańszym i korzystniejszym rozwiązaniem jest wynajem długoterminowy, bo wszystkim wykorzystuje się firma zarządzająca flotą.

– Jeśli zależymy otworzyć wypożyczalnię, która stanowi w własnej ofercie 20 samochodów, wtedy na sfinansowanie ich zakupu potrzeba nam co najmniej 1 mln zł. Dlatego ogólnopolską sieć są Wypożyczalnia aut Olsztyn w kształcie rozwijać tylko firmy posiadające dużym pieniądzem lub zdolnością kredytową – mówi Łukasz Mozolewski.



Sporo kosztuje i utrzymanie floty. Im oryginalniejsze i elegantsze pojazdy przechodzimy w domowej możliwości, tym czystsze są koszty ich utrzymania, ale te ważna na nich znacznie zarobić.

– O ile utrzymywanie małych nowych aut nie przekracza kwoty 1,5 tys. zł miesięcznie za sztukę, obecne w sukcesie pojazdów prestiżowych liczba ta wynosi kilku tys. zł – wyjaśnia Mozolewski.



Podliczając koszty prowadzenia wypożyczalni samochodów powinien również uwzględnić: czynsz za wynajem biura, wynagrodzenia dla gości, prowadzenie zajęć reklamowych, czy same koszty podstawiania aut do odbiorców. Średnie miesięczne koszty zależą zatem w wielkiej ilości od wielkości posiadanej floty a z wartości obsługiwanych zleceń.



Biznes na doczepkę



Informując o prowadzeniu wypożyczalni aut nie należy zapominać o przyczepach. Nie wszystek jest właścicielem busa lub kombi, a przyczepa pozwala przewieźć prawie wszystko – materiały budowlane, meble w trakcie przeprowadzki, czy tylko co zakupioną lodówkę. Stacje paliw Orlen i Statoil biorą się wypożyczaniem seryjnie produkowanych przyczep, ale wybór jest wysoce delikatny. Użytkownicy stanowiący istotniejsze zaufania czerpią z różnych punktów. Drinkiem z nich stanowi firma Ta-No, założona 15 lat temu poprzez Tadeusza Nockoskiego, biorąca się wypożyczaniem, naprawą, sztuką i przyczep oraz zabudową aut.



– W lokalnej firmie można pożyczyć blisko sto przyczep w 30 rodzajach. Użytkownicy posiadają szczególne wymagania dotyczące parametrów, takich jak: długość, wysokość, rozstaw osi, ładowność, specjalne mocowania, i nawet kolor. Jeśli żadna przyczepa nie spełnia wymagań, sami tworzymy ją pod kształt i dodajemy homologację, jeśli klient sobie tego życzy. Indywidualne zamówienie zaczynamy od jakiegoś dnia do półtora miesiąca. Wiemy, że faceci nie zawsze używają sprzętu zgodnie z daniem i wożą na dowód cięższy ładunek niż powinni, dlatego instalujemy dodatkowe wzmocnienia konstrukcji – mówi Jakub Nockoski, dyrektor marketingu Ta-No a zarazem syn właściciela.



Oprócz przyczep, firma oferuje również specjalne pasy oraz kliny mocujące. Koszt pożyczenia dwukołowego pojazdu na poszczególną dobę waha się od 30 do 220 zł. Przy okresie większym niż cztery dni cena podlega negocjacji. Wszystka z przyczep jest obowiązkowe ubezpieczenie OC, którego roczny koszt wynosi 30-100 zł. Zniżki można uzyskać dzięki prowadzeniu floty przyczep – tak toż jak jest to w przypadku samochodów. Klient podpisuje ponadto stosowną umowę, w której wiąże się do pokrycia kosztów ewentualnych szkód. Droższe przyczepy mają wmontowany GPS, dzięki któremu pracodawca może stwierdzić, gdzie wybiera się jego sprzęt. Ta-No od kilku lat nawiązuje współpracę z wspólnikami z pozostałych stronie Nasz – z Gdyni, Katowic, Poznania, Łodzi, Lubonia.

– Biznes pokrywa się nie właśnie w wysokich miastach, dobra pozycja to i okolica ruchliwej drogi, dlatego mój artykuł wybiera się przy ulicy Warszawa-Katowice. Istotny jest długi rynek na sprzęt, nie potrzeba specjalnych zabudowań. Seryjna produkcja przyczep bagażowych pod marką Krafter, którą wprowadziliśmy w tym roku, sprawiła że zdecydowaliśmy się na poszukiwanie partnerów, którzy poprowadzą wypożyczalnię i zostaną dilerami wykonywanego przez nas sprzętu. Przedsiębiorcy, którzy podpiszą z nami umowę, będą mogli zdobyć się sprzedażą i wypożyczeniem przyczep Krafter na gruncie całego kraju – mówi Jakub Nockoski.



Taki biznes można prowadzić jako dodatkową usługę w ramach już istniejącej firmy. Wystarczy teren, gdzie będzie mieszkał sprzęt – na przykład stacja benzynowa, zakład blacharski lub wulkanizacja. Optymalnym polem do uprawiania biznesu jest sąsiedztwo ruchliwej drogi przy wylocie z grubszego miasta.

Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz