Zacznij zarabiać na wypożyczalni samochodów...


15 grudnia 2016, 12:10

Wypożyczalnia samochodów: wpływ na czterech kółkach

 

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek już się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas wypoczynku nie oszczędzają Wynajem aut Olsztyn .

 

Wypożyczalnia samochodów wtedy w własnym kraju ciągle biznes mało znany. Wśród rodaków pokutuje mit, że na wypożyczenie auta stać tylko najbogatszych, a żeby uruchomić taką praca, wskazane są olbrzymie nakłady, jakie mogą się absolutnie nie zwrócić. Tymczasem Polska to sektor z szerokim potencjałem.

 

Prowadzenie wypożyczalni samochodów rozpoczęło się opłacać, gdy Polska przystąpiła do Grupie Europejskiej, a granice zostały założone. Dzięki temu polski kraj zaczęło odwiedzać jeszcze dobrze turystów, a więc absolutnie oni są drinkom z względów napędowych tego sklepu.

– Konkurencja na naszym targu istnieje naprawdę duża. Panuje na nim mało dużych międzynarodowych firm, m.in. Avis Rent a Car, Herz czy Europcar, natomiast nie brakuje oraz mniejszych wypożyczalni o zasięgu lokalnym – mówi Katarzyna Dobrzyńska, dyrektor ds. marketingu i PR w korporacji Avis. – Wystarczy jednak spojrzeć chociażby na pozycję w Niemczech by stwierdzić, iż na krajowym rynku można też dużo zdziałać. Na 80 mln ludzi Avis Niemcy posiada flotę ponad 15 tys. samochodów. W Polsce, przy ok. 40 mln mieszkańców, Avis dysponuje flotą 1,5 tys. samochodów natomiast istnieje wówczas najliczniejsza w Polsce flota w wynajmie średnioterminowym, więc od 1 do 12 miesięcy.

 

Auto dla turysty

 

Uruchomienie wypożyczalni samochodów rozpoczęło się dawać w terminie przystąpienia Polski do Grup Europejskiej i zaczęcia granic dla ludzi innych krajów Wspólnoty. Dzięki temu znany świat zaczęło odwiedzać jeszcze więcej turystów, i to tak turystyka jest jedynym z powodów napędowych tego biznesu. Pozytywny pomysł na branżę było jeszcze przejście do Własny tanich linii lotniczych.

 

Drugim filarem, na jakim własną praca opierają wypożyczalnie samochodów, są klienci biznesowi. Firmy wypożyczają pojazdy dla swoich mieszka, a również dla ludzi, którzy prowadzą handle w obcym mieście. Koszty wynajęcia auta są niższe niż np. koszty pracowniczych taksówek. Oprócz wynajmu krótkoterminowego, popularny wśród firm istnieje jeszcze tzw. wynajem średniookresowy, który jest kilka miesięcy Wypożyczalnia aut Olsztyn . Korzystają spośród niego nazwy, jakie w niedługim czasie muszą dokonać flotę samochodów oddaną do obsługi konkretnego modelu w stałym terminie. Dzięki temuż nie muszą ponosić ogromnych kosztów zakupu nowych pojazdów a nie muszą wspierać ich, kiedy projekt zostanie już zrealizowany.

 

Jednak najistotniejsi są tzw. klienci assistance, lub firmy ubezpieczeniowe, które wynajmują auta jako pojazdy zastępcze dla własnych podopiecznych.

– O ile w sukcesie klientów turystycznych popyt stanowi w znacznej liczbie sezonowy, obecne na targu aut zastępczych (assistance), pomimo nieznacznych wahań, prowadzący wypożyczalnię może czekać na w miarę stabilny poziom zleceń – mówi Łukasz Mozolewski, specjalista ds. sieci wynajmu krótkoterminowego Global Rent a Car. – Jednak zgodę z operatorami assistance łatwiej jest nawiązać szybkim i ciężkim wypożyczalniom. Dlatego warto poznać dołączenie do budów franczyzowej, ponieważ to odpowiada nie tylko dojazd do floty pojazdów, ale przede każdym stały napływ zleceń typu assistance.

 

Samochód z lotniska

 

Wypożyczalnie samochodów najczęściej uczestniczą w strefach lotnisk czy dworców kolejowych, ale na wypożyczy samochodów można korzystać nawet w miastach będących tanio niż 100 tys. mieszkańców, bo konkurencja w takich znaczeniach jest mocno słabsza. Poza obecnym w krótszych miastach łatwiej znaleźć miejsce na parking, jaki powinien wydobywać się w prostym sąsiedztwie biura.

 

– Parking powinien być ogrodzony i chroniony. Warto także rozpocząć zgodę z myjnią, bo standardem jest, by przed każdym wydaniem pojazd został umyty – tłumaczy Łukasz Mozolewski.

 

Moc i stopień zróżnicowania floty zmuszone są przede każdym popytem na określone pojazdy, oraz ten zależy od środki polskiego rynku. Kompletując flotę trzeba i wziąć pod opiekę grupę docelową, do której skierowane będą polskie usługi. Klienci instytucjonalni oraz turyści poszukują samochodów bogatszych i bardziej reprezentacyjnych, takich jak np. Ford Mondeo, czy Toyota Avensis. Wśród klientów innych największą popularnością napawają się auta z klasy ekonomicznej – Toyota Yaris i Opel Corsa.

 

– Rozpoczynając działalność warto wyposażyć się najpierw w jeden, dwa samochody z jakiegoś wielkiego segmentu, a flotę rozbudowywać dopiero w okresie, kiedy poznamy rynek oraz dowiemy się, na jakie auta w bliskim świecie stanowi najcięższe zapotrzebowanie – wyjaśnia Łukasz Mozolewski. – W piękniejszej sytuacji są osoby prowadzące franczyzowe wypożyczalnie samochodów, bo mogą stosować z wiedzy i doświadczenia franczyzodawcy, mają więcej ułatwiony wstęp do floty pojazdów. Dzięki temu zamiast martwić się o finansowanie kolejnych zakupów, franczyzobiorca może skoncentrować się na pozyskiwaniu klientów.

 

Kosztowny interes

 

Największym problemem, z jakim muszą zmierzyć się przyszli właściciele wypożyczalni samochodów, są koszty stworzenia, a później utrzymania floty. Pojazdy można zakupić na kredyt, uzyskać w leasing, lub skorzystać z propozycji wynajmu długoterminowego. Choć koszty kredytowania lub leasingu przygotowują się gorsze z wynajmu długoterminowego, to natomiast trzeba do nich doliczyć również wydatki na serwisowanie, przeglądy, komunikacje i chronienie ogumienia. Popularniejszym i praktyczniejszym wyjściem jest wynajem długoterminowy, bo wszystkim fascynuje się firma zarządzająca flotą.

– Jeśli chcemy otworzyć wypożyczalnię, jaka planuje w swojej ofercie 20 samochodów, obecne na sfinansowanie ich zakupu potrzeba nam co kilka 1 mln zł. Dlatego ogólnopolską sieć są Wynajem aut Olsztyn w okresie pracować tylko firmy dysponujące dużym pieniądzem lub zdolnością kredytową – mówi Łukasz Mozolewski.

 

Sporo kosztuje i utrzymanie floty. Im oryginalniejsze i elegantsze pojazdy stanowimy w własnej ofercie, tym szersze są koszty ich zachowania, ale również ważna na nich dużo zarobić.

– O ile utrzymywanie małych nowych aut nie przekracza kwoty 1,5 tys. zł miesięcznie za sztukę, zatem w sukcesu pojazdów prestiżowych ilość ta wynosi kilku tys. zł – wyjaśnia Mozolewski.

 

Podliczając koszty prowadzenia wypożyczalni samochodów trzeba też uwzględnić: czynsz za wynajem biura, wynagrodzenia dla pracowników, prowadzenie działań reklamowych, lub same koszty podstawiania aut do klientów. Średnie miesięczne koszty zależą to w pełnej dawce od wartości posiadanej floty także z pierwszej obsługiwanych zleceń.

 

Biznes na doczepkę

 

Rozmawiając o prowadzeniu wypożyczalni aut nie należy zapominać o przyczepach. Nie wszystek jest właścicielem busa lub kombi, a przyczepa pozwala przewieźć prawie wszystko – materiały budowlane, meble w trakcie przeprowadzki, czy tylko co zakupioną lodówkę. Stacje paliw Orlen i Statoil zatrzymują się wypożyczaniem seryjnie produkowanych przyczep, ale wybór stanowi dużo niski. Klienci mający ogromniejsze oczekiwania mają z pozostałych czynników. Samym spośród nich istnieje firma Ta-No, założona 15 lat temu poprzez Tadeusza Nockoskiego, ciesząca się wypożyczaniem, naprawą, produkcją i przyczep oraz zabudową aut.

 

– W lokalnej marce można wynająć blisko sto przyczep w 30 rodzajach. Klienci są szczególne wymagania dotyczące parametrów, takich jak: długość, wysokość, rozstaw osi, ładowność, specjalne mocowania, i nawet kolor. Jeśli żadna przyczepa nie spełnia kryteriów, sami działamy ją pod kształt i nadajemy homologację, jeśli klient sobie tego życzy. Indywidualne zamówienie działamy od jednego dnia do półtora miesiąca. Wiemy, że kupujący nie zawsze używają sprzętu razem z użyciem i wożą na dowód cięższy ładunek niż powinni, dlatego instalujemy dodatkowe wzmocnienia konstrukcji – mówi Jakub Nockoski, dyrektor marketingu Ta-No i jednocześnie syn właściciela.

 

Oprócz przyczep, firma oferuje także specjalne pasy oraz kliny mocujące. Koszt pożyczenia dwukołowego samochodu na indywidualną dzień waha się od 30 do 220 zł. Przy okresie większym niż cztery dni cena podlega negocjacji. Wszystka z przyczep posiada obowiązkowe ubezpieczenie OC, którego roczny koszt wynosi 30-100 zł. Zniżki można kupić dzięki prowadzeniu floty przyczep – tak samo jak stanowi wtedy w wypadku samochodów. Klient podpisuje ponadto stosowną umowę, w której wiąże się do wyrównania kosztów ewentualnych szkód. Droższe przyczepy mają wmontowany GPS, dzięki któremu właściciel może sprawdzić, gdzie ustala się jego sprzęt. Ta-No z paru lat nawiązuje zgodę z partnerami z dalekich części Nasz – z Gdyni, Katowic, Poznania, Łodzi, Lubonia.

– Biznes opłaca się nie wyłącznie w wysokich miastach, dobra lokalizacja to także okolica ruchliwej drogi, dlatego mój problem uważa się przy ulicy Warszawa-Katowice. Ważny jest długi rynek na sprzęt, nie potrzeba specjalnych zabudowań. Seryjna produkcja przyczep bagażowych pod nazwą Krafter, którą weszli w obecnym roku, sprawiła że zdecydowaliśmy się na poszukiwanie partnerów, którzy poprowadzą wypożyczalnię oraz zostaną dilerami tworzonego przez nas sprzętu. Przedsiębiorcy, którzy podpiszą z nami umowę, będą potrafili wcielić się sprzedażą oraz wypożyczeniem przyczep Krafter na terenie całego świecie – mówi Jakub Nockoski.

 

Taki sklep można mówić jako dodatkową usługę w ramach już będącej firmy. Wystarczy teren, gdzie będzie stał sprzęt – na dowód stacja benzynowa, zakład blacharski lub wulkanizacja. Doskonałym miejscem do zarządzania biznesu jest sąsiedztwo ruchliwej drogi przy wylocie z ogromniejszego miasta.

Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz