Najnowsze wpisy, strona 1


Otwieramy wypożyczalnię samochodów w Olsztynie...
15 grudnia 2016, 12:28

Wypożyczalnia samochodów: sukces na czterech kółkach

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest bogate. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają Wypożyczalnia samochodów Olsztyn .

Wypożyczalnia samochodów wtedy w bliskim regionie ciągle biznes mało znany. Wśród rodaków pokutuje mit, iż na wypożyczenie auta być tylko najbogatszych, a żeby uruchomić taką pracę, wskazane są olbrzymie nakłady, które potrafią się absolutnie nie zwrócić. Tymczasem Polska to zbyt z długim potencjałem.

Prowadzenie wypożyczalni samochodów otworzyło się opłacać, gdy Nasza dołączyła do Grupie Europejskiej, a granice zostały otwarte. Dzięki temu swój kraj zaczęło odwiedzać coraz bardzo turystów, zaś więc właśnie oni są jednym z względów napędowych tego sklepu.
– Konkurencja na polskim rynku jest naprawdę duża. Żyje na nim niemało ważnych międzynarodowych firm, m.in. Avis Rent a Car, Herz czy Europcar, a nie brakuje również mniejszych wypożyczalni o zasięgu lokalnym – mówi Katarzyna Dobrzyńska, dyrektor ds. marketingu i PR w firmie Avis. – Wystarczy jednak spojrzeć chociażby na dolę w Niemczech by stwierdzić, że na lokalnym rynku można także wiele zdziałać. Na 80 mln ludzi Avis Niemcy posiada flotę ponad 15 tys. samochodów. W Polsce, przy ok. 40 mln mieszkańców, Avis dysponuje flotą 1,5 tys. samochodów także istnieje ostatnie najsłynniejsza w Polsce flota w wynajmie średnioterminowym, więc od 1 do 12 miesięcy.

Auto dla turysty

Uruchomienie wypożyczalni samochodów rozpoczęło się dawać w czasie przystąpienia Polski do Unii Europejskiej i zaczęcia granic dla mieszkańców pozostałych krajów Wspólnoty. Dzięki temu nasz świat zaczęło odwiedzać jeszcze dużo turystów, a wtedy dziś turystyka stanowi jednym z silników napędowych tego biznesu. Pozytywny nacisk na branżę było i wejście do Własny tanich linii lotniczych.

Drugim filarem, na jakim własną rola opierają wypożyczalnie samochodów, są klienci biznesowi. Firmy wypożyczają pojazdy dla swoich pracowników, ale także dla ludzi, którzy wykonują sklepy w kolejnym mieście. Koszty wynajęcia auta są gorsze niż np. koszty pracowniczych taksówek. Oprócz wynajmu krótkoterminowego, popularny wśród firm istnieje także tzw. wynajem średniookresowy, który jest kilka miesięcy Wypożyczalnia aut Olsztyn . Mają spośród niego firmy, jakie w konkretnym okresie muszą stworzyć flotę samochodów przeznaczoną do obsługi konkretnego modelu w danym terminie. Dzięki owemu nie muszą ponosić wysokich kosztów zakupu nowych pojazdów dodatkowo nie muszą nadzorować ich, kiedy projekt zostanie już zrealizowany.

Jednak najważniejsi są tzw. klienci assistance, czy firmy ubezpieczeniowe, które wynajmują auta jako pojazdy zastępcze dla naszych podopiecznych.
– O ile w przypadku klientów turystycznych popyt istnieje w długiej wartości sezonowy, wtedy na placu aut zastępczych (assistance), pomimo nieznacznych wahań, prowadzący wypożyczalnię może mieć na w ilość stabilny poziom zleceń – mówi Łukasz Mozolewski, specjalista ds. sieci wynajmu krótkoterminowego Global Rent a Car. – Jednak zgodność z operatorami assistance łatwiej jest nawiązać dużym plus zdrowym wypożyczalniom. Dlatego warto rozważyć dołączenie do sieci franczyzowej, bo wtedy zapewnia nie tylko dojazd do floty pojazdów, jednak przede wszystkim były dopływ zleceń typu assistance.

Samochód z lotniska

Wypożyczalnie samochodów najczęściej robią w stronach lotnisk czy dworców kolejowych, a na wypożyczy samochodów można korzystać chociażby w centrach będących niewiele niż 100 tys. mieszkańców, bo konkurencja w takich mieszkaniach jest daleko słabsza. Poza tymże w niższych miastach szybko znaleźć mieszkanie na parking, jaki powinien znajdować się w prostym sąsiedztwie biura.

– Parking winien być ograniczony i dozorowany. Warto też rozpocząć zgodność z myjnią, bo standardem jest, by przed każdym wydaniem pojazd został umyty – tłumaczy Łukasz Mozolewski.

Powierzchnia i stopień zróżnicowania floty spowodowane są przede każdym popytem na pewne pojazdy, natomiast tenże chce od środki polskiego rynku. Kompletując flotę trzeba także wziąć pod opiekę grupę docelową, do jakiej skierowane będą swoje usługi. Klienci instytucjonalni oraz turyści poszukują samochodów bogatszych także znacznie atrakcyjnych, takich jak np. Ford Mondeo, czy Toyota Avensis. Wśród klientów jednych najogromniejszą renomą zajmują się auta z grupy ekonomicznej – Toyota Yaris i Opel Corsa.

– Rozpoczynając działalność warto zaopatrzyć się najpierw w jeden, dwa pojazdy z dowolnego popularnego segmentu, a flotę rozbudowywać właśnie w okresie, kiedy poznamy rynek oraz dowiemy się, na jakie auta w swym regionie istnieje najwyższe zapotrzebowanie – wyjaśnia Łukasz Mozolewski. – W korzystniejszej formie są osoby prowadzące franczyzowe wypożyczalnie samochodów, gdyż mogą pobierać z myśli oraz sprawdzenia franczyzodawcy, posiadają jeszcze ułatwiony wstęp do floty pojazdów. Dzięki temu zamiast denerwować się o finansowanie kolejnych zakupów, franczyzobiorca może skupić się na pozyskiwaniu klientów.

Kosztowny interes

Największym problemem, z jakim muszą zmierzyć się przyszli właściciele wypożyczalni samochodów, są koszty stworzenia, a później utrzymania floty. Pojazdy można pozwalać na dług, dostać w leasing, lub skorzystać z propozycji wynajmu długoterminowego. Choć koszty kredytowania lub leasingu rodzą się mniejsze od wynajmu długoterminowego, to a potrzeba do nich doliczyć również wydatki na serwisowanie, przeglądy, komunikacji i chronienie ogumienia. Tańszym i lżejszym wyjściem jest wynajem długoterminowy, bo wszystkim fascynuje się firma zarządzająca flotą.
– Jeśli chcemy otworzyć wypożyczalnię, jaka planuje w prywatnej ofercie 20 samochodów, obecne na sfinansowanie ich zakupu potrzeba nam co najmniej 1 mln zł. Dlatego ogólnopolską sieć są Wypożyczalnia samochodów Olsztyn w okresie rozwijać tylko firmy mające wielkim pieniądzem lub zdolnością kredytową – mówi Łukasz Mozolewski.

Sporo kosztuje również utrzymanie floty. Im świeższe i bliższe pojazdy posiadamy w domowej możliwości, tym doskonalsze są koszty ich życia, ale te ważna na nich znacznie zarobić.
– O ile utrzymywanie małych nowych aut nie przekracza kwoty 1,5 tys. zł miesięcznie za pracę, obecne w sukcesie pojazdów prestiżowych liczba ta sięga kilku tys. zł – wyjaśnia Mozolewski.

Podliczając koszty prowadzenia wypożyczalni samochodów powinien jeszcze uwzględnić: czynsz za wynajem biura, wynagrodzenia dla pracowników, prowadzenie zajęć reklamowych, albo też koszty podstawiania aut do odbiorców. Średnie miesięczne koszty zależą to w szerokiej wadze od liczb posiadanej floty a z pierwsze obsługiwanych zleceń.

Biznes na doczepkę

Informując o prowadzeniu wypożyczalni aut nie należy zapominać o przyczepach. Nie wszystek jest właścicielem busa lub kombi, a przyczepa pozwala przewieźć prawie wszystko – materiały budowlane, meble w trakcie przeprowadzki, czy dopiero co zakupioną lodówkę. Stacje paliw Orlen i Statoil zajmują się wypożyczaniem seryjnie produkowanych przyczep, ale wybór jest daleko mały. Klienci zawierający istotniejsze zaufania mają z nowych elementów. Drinku spośród nich istnieje firma Ta-No, założona 15 lat temu poprzez Tadeusza Nockoskiego, wykorzystująca się wypożyczaniem, naprawą, sztuką i przyczep oraz zabudową aut.

– W polskiej firmie można pożyczyć blisko sto przyczep w 30 rodzajach. Mężczyźni posiadają pewne wymagania dotyczące parametrów, takich jak: długość, wysokość, rozstaw osi, ładowność, specjalne mocowania, i nawet kolor. Jeśli żadna przyczepa nie spełnia wymagań, sami powodujemy ją pod wymiar i nadajemy homologację, jeśli klient sobie tego życzy. Indywidualne zamówienie zaczynamy z jednego dnia do półtora miesiąca. Wiemy, że konsumenci nie zawsze używają sprzętu zgodnie z zastosowaniem i dystrybuują na dowód cięższy ładunek niż powinni, dlatego instalujemy dodatkowe wzmocnienia konstrukcji – mówi Jakub Nockoski, dyrektor marketingu Ta-No a zarazem syn właściciela.

Oprócz przyczep, firma oferuje także specjalne pasy oraz kliny mocujące. Koszt pożyczenia dwukołowego samochodu na pewną dzień waha się od 30 do 220 zł. Przy okresie większym niż cztery dni cena podlega negocjacji. Każda z przyczep posiada obowiązkowe ubezpieczenie OC, którego roczny koszt wynosi 30-100 zł. Zniżki można uzyskać dzięki prowadzeniu floty przyczep – tak samo gdy jest to w przypadku samochodów. Klient podpisuje ponadto stosowną umowę, w której zobowiązuje się do pokrycia kosztów ewentualnych szkód. Droższe przyczepy mają wmontowany GPS, dzięki któremu właściciel może spróbować, gdzie znajduje się jego sprzęt. Ta-No od kilku lat nawiązuje zgodność z kontrahentami z pozostałych stron Polski – z Gdyni, Katowic, Poznania, Łodzi, Lubonia.
– Biznes opłaca się nie wyłącznie w znaczących miastach, dobra lokalizacja to i okolica ruchliwej drogi, dlatego mój artykuł otrzymuje się przy ulicy Warszawa-Katowice. Istotny stanowi bogaty plac na sprzęt, nie potrzeba specjalnych zabudowań. Seryjna produkcja przyczep bagażowych pod nazwą Krafter, którą ustalili w bieżącym roku, sprawiła że zdecydowaliśmy się na poszukiwanie partnerów, którzy poprowadzą wypożyczalnię oraz zostaną dilerami wykonywanego przez nas sprzętu. Przedsiębiorcy, którzy podpiszą z nami umowę, będą potrafili zająć się sprzedażą oraz wypożyczeniem przyczep Krafter na gruncie całego świecie – mówi Jakub Nockoski.

Taki biznes można mówić jako dodatkową pomoc w ramach już będącej firmy. Wystarczy teren, gdzie będzie był sprzęt – na przykład stacja benzynowa, zakład blacharski lub wulkanizacja. Optymalnym miejscem do zarządzania biznesu jest sąsiedztwo ruchliwej drogi przy wylocie z grubszego miasta.

Zacznij zarabiać na wypożyczalni samochodów...
15 grudnia 2016, 12:10

Wypożyczalnia samochodów: wpływ na czterech kółkach

 

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek już się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas wypoczynku nie oszczędzają Wynajem aut Olsztyn .

 

Wypożyczalnia samochodów wtedy w własnym kraju ciągle biznes mało znany. Wśród rodaków pokutuje mit, że na wypożyczenie auta stać tylko najbogatszych, a żeby uruchomić taką praca, wskazane są olbrzymie nakłady, jakie mogą się absolutnie nie zwrócić. Tymczasem Polska to sektor z szerokim potencjałem.

 

Prowadzenie wypożyczalni samochodów rozpoczęło się opłacać, gdy Polska przystąpiła do Grupie Europejskiej, a granice zostały założone. Dzięki temu polski kraj zaczęło odwiedzać jeszcze dobrze turystów, a więc absolutnie oni są drinkom z względów napędowych tego sklepu.

– Konkurencja na naszym targu istnieje naprawdę duża. Panuje na nim mało dużych międzynarodowych firm, m.in. Avis Rent a Car, Herz czy Europcar, natomiast nie brakuje oraz mniejszych wypożyczalni o zasięgu lokalnym – mówi Katarzyna Dobrzyńska, dyrektor ds. marketingu i PR w korporacji Avis. – Wystarczy jednak spojrzeć chociażby na pozycję w Niemczech by stwierdzić, iż na krajowym rynku można też dużo zdziałać. Na 80 mln ludzi Avis Niemcy posiada flotę ponad 15 tys. samochodów. W Polsce, przy ok. 40 mln mieszkańców, Avis dysponuje flotą 1,5 tys. samochodów natomiast istnieje wówczas najliczniejsza w Polsce flota w wynajmie średnioterminowym, więc od 1 do 12 miesięcy.

 

Auto dla turysty

 

Uruchomienie wypożyczalni samochodów rozpoczęło się dawać w terminie przystąpienia Polski do Grup Europejskiej i zaczęcia granic dla ludzi innych krajów Wspólnoty. Dzięki temu znany świat zaczęło odwiedzać jeszcze więcej turystów, i to tak turystyka jest jedynym z powodów napędowych tego biznesu. Pozytywny pomysł na branżę było jeszcze przejście do Własny tanich linii lotniczych.

 

Drugim filarem, na jakim własną praca opierają wypożyczalnie samochodów, są klienci biznesowi. Firmy wypożyczają pojazdy dla swoich mieszka, a również dla ludzi, którzy prowadzą handle w obcym mieście. Koszty wynajęcia auta są niższe niż np. koszty pracowniczych taksówek. Oprócz wynajmu krótkoterminowego, popularny wśród firm istnieje jeszcze tzw. wynajem średniookresowy, który jest kilka miesięcy Wypożyczalnia aut Olsztyn . Korzystają spośród niego nazwy, jakie w niedługim czasie muszą dokonać flotę samochodów oddaną do obsługi konkretnego modelu w stałym terminie. Dzięki temuż nie muszą ponosić ogromnych kosztów zakupu nowych pojazdów a nie muszą wspierać ich, kiedy projekt zostanie już zrealizowany.

 

Jednak najistotniejsi są tzw. klienci assistance, lub firmy ubezpieczeniowe, które wynajmują auta jako pojazdy zastępcze dla własnych podopiecznych.

– O ile w sukcesie klientów turystycznych popyt stanowi w znacznej liczbie sezonowy, obecne na targu aut zastępczych (assistance), pomimo nieznacznych wahań, prowadzący wypożyczalnię może czekać na w miarę stabilny poziom zleceń – mówi Łukasz Mozolewski, specjalista ds. sieci wynajmu krótkoterminowego Global Rent a Car. – Jednak zgodę z operatorami assistance łatwiej jest nawiązać szybkim i ciężkim wypożyczalniom. Dlatego warto poznać dołączenie do budów franczyzowej, ponieważ to odpowiada nie tylko dojazd do floty pojazdów, ale przede każdym stały napływ zleceń typu assistance.

 

Samochód z lotniska

 

Wypożyczalnie samochodów najczęściej uczestniczą w strefach lotnisk czy dworców kolejowych, ale na wypożyczy samochodów można korzystać nawet w miastach będących tanio niż 100 tys. mieszkańców, bo konkurencja w takich znaczeniach jest mocno słabsza. Poza obecnym w krótszych miastach łatwiej znaleźć miejsce na parking, jaki powinien wydobywać się w prostym sąsiedztwie biura.

 

– Parking powinien być ogrodzony i chroniony. Warto także rozpocząć zgodę z myjnią, bo standardem jest, by przed każdym wydaniem pojazd został umyty – tłumaczy Łukasz Mozolewski.

 

Moc i stopień zróżnicowania floty zmuszone są przede każdym popytem na określone pojazdy, oraz ten zależy od środki polskiego rynku. Kompletując flotę trzeba i wziąć pod opiekę grupę docelową, do której skierowane będą polskie usługi. Klienci instytucjonalni oraz turyści poszukują samochodów bogatszych i bardziej reprezentacyjnych, takich jak np. Ford Mondeo, czy Toyota Avensis. Wśród klientów innych największą popularnością napawają się auta z klasy ekonomicznej – Toyota Yaris i Opel Corsa.

 

– Rozpoczynając działalność warto wyposażyć się najpierw w jeden, dwa samochody z jakiegoś wielkiego segmentu, a flotę rozbudowywać dopiero w okresie, kiedy poznamy rynek oraz dowiemy się, na jakie auta w bliskim świecie stanowi najcięższe zapotrzebowanie – wyjaśnia Łukasz Mozolewski. – W piękniejszej sytuacji są osoby prowadzące franczyzowe wypożyczalnie samochodów, bo mogą stosować z wiedzy i doświadczenia franczyzodawcy, mają więcej ułatwiony wstęp do floty pojazdów. Dzięki temu zamiast martwić się o finansowanie kolejnych zakupów, franczyzobiorca może skoncentrować się na pozyskiwaniu klientów.

 

Kosztowny interes

 

Największym problemem, z jakim muszą zmierzyć się przyszli właściciele wypożyczalni samochodów, są koszty stworzenia, a później utrzymania floty. Pojazdy można zakupić na kredyt, uzyskać w leasing, lub skorzystać z propozycji wynajmu długoterminowego. Choć koszty kredytowania lub leasingu przygotowują się gorsze z wynajmu długoterminowego, to natomiast trzeba do nich doliczyć również wydatki na serwisowanie, przeglądy, komunikacje i chronienie ogumienia. Popularniejszym i praktyczniejszym wyjściem jest wynajem długoterminowy, bo wszystkim fascynuje się firma zarządzająca flotą.

– Jeśli chcemy otworzyć wypożyczalnię, jaka planuje w swojej ofercie 20 samochodów, obecne na sfinansowanie ich zakupu potrzeba nam co kilka 1 mln zł. Dlatego ogólnopolską sieć są Wynajem aut Olsztyn w okresie pracować tylko firmy dysponujące dużym pieniądzem lub zdolnością kredytową – mówi Łukasz Mozolewski.

 

Sporo kosztuje i utrzymanie floty. Im oryginalniejsze i elegantsze pojazdy stanowimy w własnej ofercie, tym szersze są koszty ich zachowania, ale również ważna na nich dużo zarobić.

– O ile utrzymywanie małych nowych aut nie przekracza kwoty 1,5 tys. zł miesięcznie za sztukę, zatem w sukcesu pojazdów prestiżowych ilość ta wynosi kilku tys. zł – wyjaśnia Mozolewski.

 

Podliczając koszty prowadzenia wypożyczalni samochodów trzeba też uwzględnić: czynsz za wynajem biura, wynagrodzenia dla pracowników, prowadzenie działań reklamowych, lub same koszty podstawiania aut do klientów. Średnie miesięczne koszty zależą to w pełnej dawce od wartości posiadanej floty także z pierwszej obsługiwanych zleceń.

 

Biznes na doczepkę

 

Rozmawiając o prowadzeniu wypożyczalni aut nie należy zapominać o przyczepach. Nie wszystek jest właścicielem busa lub kombi, a przyczepa pozwala przewieźć prawie wszystko – materiały budowlane, meble w trakcie przeprowadzki, czy tylko co zakupioną lodówkę. Stacje paliw Orlen i Statoil zatrzymują się wypożyczaniem seryjnie produkowanych przyczep, ale wybór stanowi dużo niski. Klienci mający ogromniejsze oczekiwania mają z pozostałych czynników. Samym spośród nich istnieje firma Ta-No, założona 15 lat temu poprzez Tadeusza Nockoskiego, ciesząca się wypożyczaniem, naprawą, produkcją i przyczep oraz zabudową aut.

 

– W lokalnej marce można wynająć blisko sto przyczep w 30 rodzajach. Klienci są szczególne wymagania dotyczące parametrów, takich jak: długość, wysokość, rozstaw osi, ładowność, specjalne mocowania, i nawet kolor. Jeśli żadna przyczepa nie spełnia kryteriów, sami działamy ją pod kształt i nadajemy homologację, jeśli klient sobie tego życzy. Indywidualne zamówienie działamy od jednego dnia do półtora miesiąca. Wiemy, że kupujący nie zawsze używają sprzętu razem z użyciem i wożą na dowód cięższy ładunek niż powinni, dlatego instalujemy dodatkowe wzmocnienia konstrukcji – mówi Jakub Nockoski, dyrektor marketingu Ta-No i jednocześnie syn właściciela.

 

Oprócz przyczep, firma oferuje także specjalne pasy oraz kliny mocujące. Koszt pożyczenia dwukołowego samochodu na indywidualną dzień waha się od 30 do 220 zł. Przy okresie większym niż cztery dni cena podlega negocjacji. Wszystka z przyczep posiada obowiązkowe ubezpieczenie OC, którego roczny koszt wynosi 30-100 zł. Zniżki można kupić dzięki prowadzeniu floty przyczep – tak samo jak stanowi wtedy w wypadku samochodów. Klient podpisuje ponadto stosowną umowę, w której wiąże się do wyrównania kosztów ewentualnych szkód. Droższe przyczepy mają wmontowany GPS, dzięki któremu właściciel może sprawdzić, gdzie ustala się jego sprzęt. Ta-No z paru lat nawiązuje zgodę z partnerami z dalekich części Nasz – z Gdyni, Katowic, Poznania, Łodzi, Lubonia.

– Biznes opłaca się nie wyłącznie w wysokich miastach, dobra lokalizacja to także okolica ruchliwej drogi, dlatego mój problem uważa się przy ulicy Warszawa-Katowice. Ważny jest długi rynek na sprzęt, nie potrzeba specjalnych zabudowań. Seryjna produkcja przyczep bagażowych pod nazwą Krafter, którą weszli w obecnym roku, sprawiła że zdecydowaliśmy się na poszukiwanie partnerów, którzy poprowadzą wypożyczalnię oraz zostaną dilerami tworzonego przez nas sprzętu. Przedsiębiorcy, którzy podpiszą z nami umowę, będą potrafili wcielić się sprzedażą oraz wypożyczeniem przyczep Krafter na terenie całego świecie – mówi Jakub Nockoski.

 

Taki sklep można mówić jako dodatkową usługę w ramach już będącej firmy. Wystarczy teren, gdzie będzie stał sprzęt – na dowód stacja benzynowa, zakład blacharski lub wulkanizacja. Doskonałym miejscem do zarządzania biznesu jest sąsiedztwo ruchliwej drogi przy wylocie z ogromniejszego miasta.

Jak wyczyścić swój BIK
05 lutego 2015, 13:36

Na pewno każdy z nas obecnie niezwykle często korzysta z możliwości, jakie daje zaciąganie kredytów gotówkowych czy też zakupy ratalne. Dlatego też nie dziwi to, iż dbamy o to, aby można było tego typu zobowiązania zaciągać. Banki najczęściej przy przyznawaniu kredytów patrzą przede wszystkim na bazy takie jak BIK, które są w stanie w pewien sposób zobrazować im to, jak klient podchodzi do posiadanych przez siebie zobowiązań. Dlatego korzystnie jest zadbać o to, aby historia w tych bazach była jak najlepsza wówczas bowiem możemy liczyć na to, że interesujący kredyt zostanie przyznany bez żadnych kłopotów. Jednakże wiele osób potwierdza, iż zdarzały się im pewne problemy w terminowym płaceniu zobowiązań, i w związku z tym ich historia w tego typu bazach nie należy do najlepszych. Dzisiaj jednak mogą skorzystać z szansy takiej jak czyszczenie BIK, czyli usuwanie złej historii w tej bazie, jak też w innych, mających wpływ na otrzymanie interesującego kredytu. Specjalizują się w tym firmy które doskonale znają ten temat i przede wszystkim wiedzą, od czego powinno się zaczynać, żeby można było sprostać oczekiwaniom każdego zainteresowanego. W ich propozycji często jest także czyszczenie BIG, bazy, która jest często tak samo istotna jak BIK, ale o niej wiele osób zapomina. Jeżeli ktoś zamierza zaciągnąć na przykład kredyt hipoteczny, z pewnością wcześniej powinien się zainteresować własną historią w bazach oraz w razie konieczności zlecić jej wyczyszczenie. Ponieważ jednak zajmuje to czasem nieco czasu, dobrze jest pomyśleć o tym trochę wcześniej, a nie w ostatniej chwili. Klient zgłaszający się do tego typu firm nie musi wiedzieć, jak wyczyścić BIK, najczęściej zalecane jest tylko to, aby posiadał szczegółowy raport z tej bazy uzyskany w ostatnich dniach. Na tej podstawie bowiem firma jest w stanie stwierdzić, ile czasu zajmie wyczyszczenie wpisów i jaki będzie koszt wykonania takiej usługi. Konsultuje się także z klientem, czy wszystkie wpisy powinny być usunięte.